Διατροφή και άσκηση στο σχολείο

Είναι πλέον δεδομένο και γνωστό σε όλους μας πόσο ωφέλιμο είναι για την υγεία μας να διατρεφόμαστε σωστά αλλά και να ασκούμαστε σε τακτική βάση. Ωστόσο, σε μια πραγματικότητα που η καθημερινότητα ενός μαθητή είναι φορτωμένη με διάβασμα, σχολείο και φροντιστήρια πόσο εύκολο είναι να ακολουθήσει το υγιές αυτό μοντέλο;

Παρακάτω θα βρείτε μερικές απλές και πρακτικές οδηγίες που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε υγιεινές συνήθειες ακόμα και μέσα από την απαιτητική καθημερινότητά σας ως μαθητές:

 

Διατροφή στο σχολείο

  1. Προτιμήστε να παίρνετε το κολατσιό σας από το σπίτι.  Προετοιμάστε από το βράδυ ή το πρωί πριν φύγετε από το σπίτι υγιεινά σνακ, εύκολα στη μεταφορά όπως:

ü  Φρούτα

ü  Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, τυρί και λαχανικά

ü  Αραβική πίτα με λαχανικά

ü  Αραβική πίτα με ταχίνι, μέλι και φρούτα

ü  Ένα σακουλάκι με ξηρούς καρπούς ή/και αποξηραμένα φρούτα

 

2. Αν χρειαστεί να αγοράσετε κάτι από το κυλικείο του σχολείου αποφύγετε τα σφολιατοειδή ή έτοιμα συσκευασμένα σνακς και κάντε πιο υγιεινές επιλογές:

ü  Κουλούρι Θεσσαλονίκης

ü  Τοστ με τυρί

ü  Μπάρα δημητριακών

ü  Παστέλι

 

 

Άσκηση στο σχολείο και στο σπίτι

  1. Μην υποτιμάτε την ώρα της γυμναστικής. Μπορεί το μάθημα της γυμναστικής να έχει παραγκωνιστεί και υποβιβαστεί λόγω του ότι έμφαση δίνεται πλέον σε μαθήματα που εξετάζονται με τη διαδικασία των πανελληνίων, ωστόσο η ώρα της γυμναστικής είναι μια ευκαιρία να κινηθείτε, να ασκηθείτε και να χαλαρώσετε. Ζητήστε από τον υπεύθυνο του μαθήματος μπάλες για να απολαύσετε με την παρέα σας το αγαπημένο σας άθλημα όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ ή βόλεϊ.
  2. Μην ξεχνάτε τις φόρμες σας! Μπορεί τα αθλητικά ρούχα και τα αθλητικά παπούτσια να μην είναι τα αγαπημένα κομμάτια της ντουλάπας ενός εφήβου ωστόσο δεν παύουν να είναι άνετα και αναπαυτικά έτσι ώστε να εξυπηρετούν έναν πολύ σημαντικό σκοπό: να σας επιτρέπουν να κινήστε άνετα. Έρευνες δείχνουν ότι μεγάλο ποσοστό παιδιών που ήταν ενδεδυμένα με μη αθλητικά ρούχα και παπούτσια είχαν πολύ χαμηλότερα ποσοστά κίνησης και φυσικής δραστηριότητας σε σχέση με τα παιδιά που φορούσαν τακτικά φόρμα και αθλητικά παπούτσια.
  3. Μην αφήνετε ευκαιρίες κίνησης χαμένες. Μπορεί τα απαιτητικά ωράρια ενός μαθητή να μην του αφήνουν το περιθώριο ενασχόλησης με κάποια σωματική δραστηριότητα ή άθλημα ωστόσο οι ευκαιρίες κίνησης, ακόμη και μικρής έντασης ή/και διάρκειας είναι πολλές:

ü  Περπατήστε στο προαύλιο του σχολείου με τους φίλους σας αντί να καθίσετε σε κάποιο παγκάκι ή να στέκεστε ακίνητοι κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

 

ü  Στο διάλειμμα ή σε κάποιο κενό, διασκεδάστε παίζοντας κάποιο άθλημα ή παιχνίδι κίνησης όπως κυνηγητό. Η σωματική δραστηριότητα θα σας χαλαρώσει και θα θέσει όχι μόνο σώμα αλλά και πνεύμα σε εγρήγορση.

 

ü  Πηγαίνετε και επιστρέψτε από το σχολείο ή το φροντιστήριο με τα πόδια αντί για το λεωφορείο ή το αυτοκίνητο των γονιών σας

 

ü   Εφαρμόστε 2 ή 3 μικρά διαλείμματα των 10 λεπτών στο διάβασμά μας και κάντε μέτριας ή ήπιας έντασης ασκήσεις που θα βοηθήσουν τους μύες του σώματός σας να ενεργοποιηθούν και να ξεπιαστείτε από τις πολλές ώρες καθιστικής στάσης.