Μπορεί το διάβασμα και η συνεπής παρακολούθηση των μαθημάτων να αποτελούν το βασικό μυστικό για να είστε καλός μαθητής ωστόσο θα πρέπει να μάθετε πως υπάρχουν και άλλοι τρόποι να ενισχύσετε τις μαθητικές σας επιδόσεις:

 

1. Ξεκινήστε με ένα καλό και θρεπτικό πρωινό:

ü  Ένα ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών με δημητριακά ολικής άλεσης

ü  Τοστ με τυρί χαμηλών λιπαρών και λαχανικά

ü  Ένα κουλούρι με λίγο τυρί χαμηλών λιπαρών

ü  Ένα αυγό βραστό με φρυγανιές και λίγο τυρί χαμηλών λιπαρών

Οι έρευνες δείχνουν πως οι μαθητές που καταναλώνουν πρωινό γεύμα έχουν μεγαλύτερη ικανότητα συγκέντρωσης και πετυχαίνουν υψηλότερα σκορ σε τεστ σε σχέση με τους μαθητές που ξεκινούν νηστικοί την ημέρα τους.

2. Φροντίστε να τροφοδοτείτε τον οργανισμό μας τακτικά με ενέργεια:

Μην παραλείπετε να κάνετε μικρά και συχνά γευματάκια καθώς ο εγκέφαλός σας, όπως και κάθε όργανο του σώματός σας χρειάζεται ενέργεια για να λειτουργεί σωστά. Όταν μεσολαβούν πολλές ώρες νηστείας, τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα χαμηλώνουν και το σώμα σας υπολειτουργεί.

 

3. Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε επαρκώς!

Ακόμη και μικρού ποσοστού αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει ζάλη, κόπωση και αδυναμία συγκέντρωσης.

 

4. Μην ξεχνάτε τα ωμέγα -3 σας!

Τα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα, είναι πολυακόρεστα λιπαρά που βρίσκουμε κυρίως στα λιπαρά ψάρια και στα ιχθυέλαια αλλά και σε κάποιες φυτικές πηγές όπως τα καρύδια ή ο λιναρόσπορος. Η επιστημονική κοινότητα έχει επιδείξει μεγάλο ενδιαφέρον σχετικά με αυτά καθώς φαίνεται να διαδραματίζουν σημαντικό ευεργετικό ρόλο στην υγεία μας. Στην ανάπτυξη και υγεία κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, τα ωμέγα – 3 έχουν συσχετιστεί μέσα από μελέτες με την ομαλή ανάπτυξη του εγκεφάλου αλλά και την ανάπτυξη υψηλότερου δείκτη ευφυΐας.

 

5. Μην υποτιμάτε την αξία της άσκησης!

Μπορεί τα διαβάσματα να μονοπωλούν το μυαλό σας, αυτό όμως δε σημαίνει πως μπορείτε να αφήσετε το σώμα σας να σκουριάσει. Μην ξεχνάτε το αρχαίο ρητό: «Νους υγιής εν σώματι υγιεί». Έστω και μικρής διάρκειας και έντασης ασκήσεις καθημερινά δύνανται να επιτελέσουν σημαντικό ρόλο στη διαύγεια πνεύματος και στην καλύτερη συγκέντρωση των μαθητών.